דלקות מפרקים – כל מה שרציתם לדעת!

הרבה אנשים נוטים לסבול מכאבי מפרקים ומדלקות מפרקים, במיוחד בעונת החורף. ישנן סיבות רבות לכאבי מפרקים, ומגוון דרכים שבהן ניתן להקל על הכאב. גם אתם סובלים מכאב במפרקים בחורף? קבלו את כל המידע הרלוונטי עבורכם ומספר טיפים להקלה בכאב.

כאבי מפרקים

כאבים במפרקים יכולים לנבוע ממספר גורמים שונים. גורם נפוץ אחד הוא תהליך ניווני, שבו הסחוס שבמפרקים נשחק, וכתוצאה מכך המפרק עצמו נהרס, נוצר נוזל בתוך המפרק וכדומה, מה שגורם לכאבים חזקים. גורם אחר הוא תהליך דלקתי – כאשר דלקת כלשהי נוצרת במפרק ויוצרת את הכאב. גם דלקות או כאבים שנוצרים במקום סמוך למפרק יכולים להקרין אל המפרקים ולגרום לכאבי פרקים.

דלקות מפרקים

בעונת החורף, אנשים רבים סבלים מדלקות מפרקים ומכאבי מפרקים אחרים, במיוחד כאלה אשר נובעים משחיקה של הסחוס. הסיבה לכאבים המוגברים בעונת החורף היא שילוב של הטמפרטורות הנמוכות, הלחות באוויר ושינויי לחץ. בנוסף, הקור גורם לשרירים ולכלי הדם בגוף להתכווץ, מה שגורם לעלייה בלחץ על המפרקים – ובעקבות כך לכאבים ולדלקות מפרקים מוגברות.

איך מקלים על דלקות מפרקים וכאבים?

ישנן דרכים רבות שבאמצעותן ניתן להקל באופן משמעותי על הכאבים במפרקים בעונת החורף. הנה מספר טיפים:

בצעו אמבטיה חמה, למשך כ-20 דקות ביום. החום באמבטיה או במקלחת עוזר לדם לזרום ומפחית את הלחץ מעל למפרקים.

בצעו פעילות גופנית שמגבירה את זרימת הדם באופן קבוע, על פי יכולתכם.

שפרו את הגמישות של הגוף באמצעות תרגול כמו יוגה ומתיחות שונות.

חזקו את שרירי הגוף באמצעות התעמלות בונה עצם או פילאטיס.

לפני כל פעילות גופנית, דאגו לערוך חימום הדרגתי. חימום כזה חשוב תמיד – אך בעונת החורף הוא חשוב עוד יותר.

דאגו לאכול מאכלים שמחממים את הגוף, כמו קינמון, זנגויל, קטניות, מאכלים מבושלים ועוד.

ישנם מאכלים אשר עלולים להחמיר דלקות מפרקים, ורצוי להימנע מהם. מאכלים אלו הם, לדוגמא, עגבניות, פלפלים ירוקים, סוכר, חלב פרה, חצילים ועוד.

אכלו דגים או טלו כמוסות אומגה 3, אשר מסייעת להפחתה של תהליכים דלקתיים בגוף.