ליקויי למידה אצל ילדים עשויים לנבוע מסיבות שונות. יש ליקויים שנובעים מסיבות רגשיות ואינן תוצאה של העדר יכולת, כישורים או מיומנות לימודית. תיתכן גם סיבה מולדת לליקוי. איתור עצם ליקוי הלמידה אינו מחייב ידע מקצועי מעמיק; לא פעם מבחינים בכך המורים, ההורים, היועצים החינוכיים. על מנת לאתר את הסיבה לליקוי עשוי להידרש אבחון – דידקטי, פסיכולוגי,פסיכו דידקטי ועוד.

יש משרדים שונים הנותנים מענה למגוון של אבחונים. תחת קורת גג אחת- פיזית, ניהולית – יושבים מאבחנים שונים ונותנים את המענה הנדרש. היתרון באיגום משאבים (משאבי ידע ומשאבים פיזיים וטכניים שונים) מהווה יתרון. הוא חוסך זמן וכסף מהוריהם של הילדים הנדרשים לשלם על האבחון והוא מקל על המאבחנים היכולים לבצע סיעור מוחות, להתייעץ, להחליף מידע, לתת ולקבל טיפים, לשתף במידע, ללמוד ולהתעדכן.

המשרד כמרכז משאבים

שימוש במשאבי המשרד ובשירותיו מייתר עבור המאבחנים והגורמים הטיפוליים הנוספים (המשרד יכול גם להעניק שירותים כגון ריפוי בעיסוק ותראפיות שונות על פי ההמלצות העולות מהאבחון) את הצורך לרכוש לעצמם ציוד משרדי מיוחד ובכך חוסך גם עבורם את עלות הרכישה בציוד תשתית.

למשרד יש יתרונות נוספים: מלאכת השיווק וההפצה של השירות נעשית על ידי גורם אחד. ניתן לשכור חברת ניקיון משרדים שתבטיח שהמשרד יהיה תמיד נקי, אסתטי וייצוגי. ניתן לרכוש ציוד משרדי מספק אחד או מספים אחדים על בסיס קבוע, להסתייע בשירותיה של חברת שליחויות, חברת הסעות, חברה המספקת שירותי מחשבים- אחזקה ושירות, חברה המתקינה מערכות גילוי וכיבוי אש ועוד.

הרגשת בית במשרד עבור הילדים והוריהם

הקניית ביטחון עשויה להיות גורם חשוב ומשפיע מאין כמוהו על יכולתם של ילדים לקויי למידה להיפתח ולבטא את עצמם. במשרד מטופח, נעים, שניתן לבצע בו את האבחון ואת הטיפול באווירה נעימה, בתנאים פיזיים נאותים, במרחב פיזי וברווחה נפשית, מתאפשר ניצול זמן אפקטיבי של האבחון או של הטיפול. משרד המהווה מרכז טיפולי שבו יכולים גם הורי הילדים להמתין להם בתנאים טובים מאפשר תקשורת חופשית וטובה בין כל הגורמים: הילד, המטפלים וההורים.

במקום מסודר ומרווח ניתן לתת מענה מיטבי לילדים ליקויי למידה ובכך לאפשר להם להדביק ולסגור פערים משאר חבריהם לכיתת הלימוד ובעיקר- לשפר ולשכלל את יכולותיהם, למצות את הפוטנציאל הגלום בהם ולהפוך את הליקוי למנוע ולמנוף להתפתחות אישית.